دامین اتوریتی چیست

دامین اتوریتی چیست ؟

افرادی که تجربه خدمات پشتیبانی سایت دارند با این عبارت آشنایی کامل دارند Domain Authority یا به زبان فارسی قدرت دامنه سایت یک معیار است که گوگل برای سایتهایی که فعالیت دارند در نظر میگیرد . ما در اینجا قصد داریم به کلیات دامین اتوریتی را برای شما عزیزان توضیح دهیم تا بدانید پس از طراحی سایت با چه معیارهایی روبرو هستید . با پارس کمره همراه شوید تا در مورد راه های افزایش قدرت لینک Domain Authority مطالبی را عنوان کنیم

دامین اتوریتی چیست

خلاصه ای از Domain Authority (DA)

  • اساساً به این معنی است که سایت شما در مقایسه با سایر وب سایت ها توسط موتورهای جستجو رتبه بندی می کند.
  • هرچه رتبه دامنه شما بالاتر باشد ، احتمال دارد سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد.
  • اکنون DA دامین اتوریتی  توسط بیشتر صاحبان وب سایت به عنوان راهی برای ارزیابی خود “اهمیت” در وب استفاده می شود.
  • نمره DA می تواند در هر نقطه بین 0 تا 100 قرار بگیرد.
  • با 100 نمره بالاترین امتیاز ممکن و 0 کمترین امتیاز.
  • وب سایتهای کاملاً جدید همیشه با DA 1 شروع می شوند.
  • بنابراین اگر تازه وارد Blogosphere هستید ، نباید در بالا بردن DA خود گرفتار شوید.
  • وب سایت های BIG مانند گوگل ، یوتیوب و فیس بوک دارای رتبه های 100 هستند.
  • بنابراین اکثر وب سایت ها هرگز به جایی نزدیک به آن بالا نمی رسند.
  • طبق گفته Clickhub ، میانگین نمره DA بین 40 تا 50 است.
  • به طور کلی ، هرچه رتبه بندی DA دامین اتوریتی  شما بالاتر باشد ، بیشتر شاهد مراجعه به وب سایت خود خواهید بود.
  • این نکته بسیار حائز اهمیت است که نمره Domain Authority شما معیار ایستایی نیست.
  • بسته به عوامل زیادی می تواند بالا و پایین رود.
  • مانند SEO ، پایداری لینک و ترافیک وب سایت (و موارد دیگر).

چه چیزی نمره دامین اتوریتی  DA را تعیین می کند؟

  • موز (که در ابتدا این معیار رتبه بندی را ایجاد کرده است) اظهار داشت که بیش از فاکتورهای FORTY هنگام تصمیم گیری در مورد امتیاز قدرت دامنه یک وب سایت (یا یک صفحه – PA) در نظر گرفته شده است.
  • من همه آنها را در اینجا بحث نمی کنم ، زیرا این یک پست کاملاً جداگانه است.
  • با این حال ، 5 مورد از مهمترین عامل را در دامین اتوریتی  اینجا گنجانده ام . مطالب زیر را دنبال کنید

خدمات پشتیبانی سایت

دامین اتوریتی چیست

5 نکته از مهمترین عوامل تاثیرگذار در دامین اتوریتی

1. MozRank

  • MozRank حکم موز در مورد محبوبیت و کیفیت بک لینک به وب سایت شما است.
  • این اساساً نمایانگر “آب پیوند” یک وب سایت است.
  • MozRank از 0 تا 10 رتبه بندی می شود
  • 0 با کمترین و 10 بالاترین رتبه.
  • برای رشد MozRank ، باید بک لینک های باکیفیت تری بدست آورید.

2.  در دامین اتوریتی MozTrust

  • MozTrust مانند MozRank ، دارای رتبه ای بین 0 تا 10 است.
  • MozTrust درمورد چگونگی اعتماد به بک لینک هاست ، نه اینکه در مورد محبوبیت یک لینک باشد.
  • همانطور که می دانیم با MozRank همراه است.
  • این تعیین می کند که آیا بک لینک هایی که به سایت خود اشاره کرده اید از وب سایت های معتبری مانند وب سایت های دولتی و آموزشی است.

3. تعداد بک لینک

  • این همان چیزی است که روی قلع می گوید – چند وب سایت به وب سایت شما پیوند دارند.
  • می دانیم که کیفیت بک لینک از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما داشتن تعداد زیادی لینک دهنده با کیفیت بالا نیز بسیار مهم است.
  • هیچ دلیلی برای داشتن 50 بک لینک از وب سایت هایی که دارای امتیاز دامنه پایین تر از شما هستند نیست.
  • با این وجود ، در داشتن تنها چند بک لینک بسیار با کیفیت از سایتی که دارای امتیاز DA دامین اتوریتی  بسیار بالاتر از شماست ، نکته خوبی وجود دارد.

4.عصر وب سایت

  • به ندرت ذکر شده است که بحث در مورد DA سن دامنه وب سایت است.
  • هرچه دامنه قدیمی تر باشد ، محتوا بیشتر است ، SEO به طور کلی و ترافیک بیشتر احتمال بیشتری دارد.
  • بنابراین ، یک DA دامین اتوریتی  تمایل دارد با افزایش سن دامنه ، رشد کند.
  • همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، بسته به نگهداری وب سایت ها و غیره ، DA CAN همچنان می تواند بالا و پایین شود ،
  • برخی از حوزه های قدیمی تر به دنبال چیزهای مهم مانند سئو و پیوند با کیفیت بالا می روند.

5. سئو

  • بهینه سازی موتور جستجو همه چیز در مورد چگونگی استفاده سایت شما از SEO است.
  • این مربوط به قابلیت ویرایش سایت شما توسط موتورهای جستجو و ساختار وب سایت شما چقدر آسان است.

افزایش ترافیک سایت

دامین اتوریتی چیست

دامین اتوریتی جیست

بنابراین ، چگونه می توانم امتیاز دامنه DA را بهبود بخشم؟

1. مدیریت نظرات هرزنامه

  • هر وب سایت با نظرات اسپم در پست های وبلاگ برخورد می شود.
  • البته ، نظرات آنها غیرفعال است.
  • که اگر بخواهید تعامل از خوانندگانتان داشته باشید ایده خوبی نیست.
  • ممکن است نظراتی دریافت کنید که به نظر مشروعیت دارند که به DA دامین اتوریتی  سایت کمک کند
  • این خیلی خوب است ، اما نظرات اسپم خیلی مضر هستند
  • خلاص شوید و فقط آنها را حذف کنید.
  • کامنتهای واقعی دریافت کنید تا دامین اتوریتی شما امتیاز بیشتری داشته باشد

2. پیوند در سایتهای غیرقانونی یا هک شده

  • ناگفته نماند که باید از وب سایتهایی که محتوای غیرقانونی ارسال می کنند ، خودداری کنید.
  • پرچم بزرگ قرمز چیست؟
  • پیوند دادن به سایتهای غیرقانونی یا ارسال مطالب پورن و یا مواد مخدر (مگر اینکه شما در آن صنایع باشید)!
  • پیوندهای پشتیبان وب سایت های غیرقانونی یا هک شده به عنوان مشکلی برای گوگل و موتورهای جستجو دیگر ایجاد می کنند.
  • علاوه بر این ، به هرحال ، بیش از حد احتمالاً می تواند به شدت بر رتبه بندی دامنه شما تأثیر بگذارد.

3. پیوندها از سایتهای زبان خارجی

  • Google در صورت پیدا کردن پیوندهایی که از وب سایتهای کشورهای دیگر به سایت شما نشان می دهند ، گوگل توجهی نخواهد کرد.
  • گوگل میداند که شما در چه زمینه ای و با چه زبانی فعالیت میکنید
  • پس فریب تبلیغات بک لینک های سایتهای خارجی را نخورید
  • اما اگر متوجه شوند وب سایت هایی که به سایت شما اشاره می کنند با زبانی کاملاً متفاوت از آنچه در آن می نویسید ، ممکن است جریمه شوید
  • اگر وب سایت مرتبط با سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد ، احتمالاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

4. پیوندهای به و از سایتهای بی معنی

  • من قبلا از بک لینک های بی کیفیت استفاده کرده ام
  • این خرید بک لینک نه تنها برای سایت من مفید نبود بلکه مدتها در کلمات کلیدی سایت مرا در صفحات آخر گوگل قرار داد
  • من مجبور شدم به صاحبان آن وب سایت ها ایمیل بزنم تا از آنها بخواهم که لینک های بی کیفیت را حذف کنند.
  • آنها واقعاً می توانند به رتبه بندی من دامنه و صفحهات سایت من آسیب برساند و من نمی خواهم بگذارم این اتفاق برای همه سخت کوشی های من بیفتد!
  • شما برای بالا بردن امتیاز دامین اتوریتی سایت باید به تعداد بک لینک ها اهمیت ندهید
  • تنها کیفیت و ارتباط موضوع سایت مقابل با متن لنگر  و موضوع سایت شما مهم است

5- پیوندهای شکسته

  • این بیشتر مربوط به سایت خود شما است.
  • ارورهای 403 و 404 پیوند برای سایت شما بسیار مضر است
  • زیرا آنها یک “بن بست” را در وب سایت خود ایجاد می کنند
  • و به این ترتیب به رتبه بندی شما آسیب می رسانند.
  • و با پایین آوردن نمره Domain Authority دامین اتوریتی  منتهی میشوند
  • بیشتر ، اگر پیوندهای شکسته لینک مستقیم صفحات دیگر در وب سایت شما (لینک های داخلی شکسته) باشند ،
  • می توانید “بلوکی” ایجاد کنید که در فرصت احتمالی ایجاد پیوند به صفحه دیگری در سایت خود گم شده اید. .

خواننده اطلاعات اضافی را که می خواهید به آنها بدهید از دست می دهد و میزان گزاف گویی  یا bOUNCE RATE شما بالا می رود!

6. شما باید سایت خود را مرتباً اسکن کنید تا پیوندهای بد را بررسی کنید!

  • من فکر می کنم همه می دانند که چقدر من Yoast SEO را دوست دارم!
  • آنها در اینجا صفحه fab دارند و همه چیز در مورد چگونگی خلاص شدن از شر لینک های بد هستند!
  • می توانید پیوندهای بد را غیرفعال کنید.
  • غیرفعال کردن پیوندها اقدامی شدید است که فقط در صورت داشتن تعداد زیادی از لینک های مضر که به سمت سایت شما هستند ، باید مورد استفاده قرار گیرد.
  • این یک اندازه گیری شدید است زیرا اگر حتی با کمی اشتباه انجام شود ،
  • این عمل از بین بردن پیوندهای بد می تواند به قدرت دامنه شما آسیب برساند.
  • اما گاهی اوقات چاره ای نیست چرا که شما در انتخاب سایت های پیوند دهنده استباهات زیادی را مرتکب شده اید

وب سایت من (این موردی که شما در حال خواندن این پست هستید) یک بک لینک وحشتناک دارد که به یک تصویر پیوند می زند! با این وجود ، من نمی توانم آن لینک را رد کنم.

تصمیم من برای این امر به این دلیل است که فقط یک بک لینک بد به خودی خود بعید است که خسارت قابل توجهی به سایت من وارد کند. من همچنین بعید است که مجازات گوگل را فقط برای یک بک لینک بد دریافت کنم … امیدوارم!

یک روش قابل قبول تر برای خلاص شدن از شر لینک های بد ، صرفاً ارسال ایمیل یا ارتباط با مالک سایت است که در یکی از پست های خود پیوندی به سایت شما قرار داده است.

پیوندهای خوب (لینکهای داخلی و بک لینک) دریافت کنید

7. پیوندهای داخلی

  • در واقع گوگل انتظار دارد شما سایت خود را همانند یک خوشه طراحی کنید
  • باید شما از هر صفحه به صفحه دیگر مربوط به همان موضوع لینک داخلی داشته باشید
  • پیوندهای داخلی به قوی نگه داشتن وب سایت شما کمک می کند تا دامین اتوریتی  بهترین داشته باشید
  • در واقع شما را در داشتن اتوریتی طبیعی کمک میکنند
  • و کار را برای خزندگان موتور جستجو آسان می کند تا صفحات سایت شما را فهرست کنند.
  • همچنین افراد دیگر مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما نگه می دارد – میزان گزاف گویی را کاهش می دهد.

مقدار لینک های داخلی سایت

  • پیوندهای داخلی همیشه باید دارای ویژگی “do-follow” باشند –
  • در حالی که ، پیوندهای خارجی تقریباً باید ویژگی “عدم پیروی” را به آن متصل کنند.
  • این امر مگر اینکه احساس کنید سایتی که با آن ارتباط برقرار کرده اید ، مستحق برخی از آب پیوند شماست.
  • هر پیوندی که شما به لینک های وابسته خارجی ایجاد می کنید باید “nofollow” باشد
  • (همانطور که آنها پیوندهای پولی دارند).
  • اما اگر شما یک طراح سای هستید همه پروژه های خود را با پیوندهای فالو به همدیگر لینک دهید
  • ( این تجربه شخصی من بوده و بسیار مفید است  )

کنترل لینک های خارجی

  • برای ایجاد پیوندهای nofollow ، باید یک افزونه خارجی را بارگیری کنید.
  • تعداد زیادی برای وردپرس در دسترس است.
  • موردی که من استفاده می کنم “NOFOLLOW EXTERNAL LINKS ” نامیده می شود.
  • پس از بارگیری این افزونه و فعال سازی آن ، گزینه ای برای اضافه کردن لینک nofollow به متن لینک یا شیء لینک خود خواهید دید.

8. در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

  • این بهترین ، بهترین ، بهترین ، بهترین  وباز هم میگویم بهترین فعالیت شما میتواند باشد تا امتیاز دامین اتوریسی سایت شما را به صورت کاملا طبیعیییییی بالا بیاورد هر چند که این امتیاز بسیار کند پیش برود اما شما را با یک آمار بسیار مفید روربور خواهد کرد در برگه کلیات بک لینک به شبکه های اجتماعی به خوبی پرداخته ایم 
  • اکثر سیستم عامل های اجتماعی از رتبه برتر Domain Authority دامین اتوریتی  برخوردارند.
  • بنابراین ، پیوند دادن از طریق فیس بوک ، توییتر و پینترست و غیره و گرفتن لایک ، اشتراک گذاری ، بازتوییت ، نظرات و موارد زیر می تواند برخی لینک های با کیفیت بسیار بالا به سایت شما ایجاد کند.
  • پیوند به وب سایت خود را در صفحات پروفایل خود در تمام سیستم عامل های رسانه اجتماعی خود قرار دهید.
  • در اکثر سیستم عامل های اجتماعی گزینه ای برای اضافه کردن پیوند به سایر سایت های رسانه های اجتماعی شما نیز وجود دارد.
  • توضیحات ویدیویی را در YouTube و بخش توضیحات در Twitter فراموش نکنید.
  • قبلاً باید بدانید که یک مکان برای وارد کردن لینک وب سایت شما در نوار کناری وجود دارد.

آیا می دانید که می توانید پیوند دیگری را نیز باید در سایت خود داشته باشید؟

9. پست مهمان

  • کمیت و (مهمتر از همه) کیفیت بک لینکهایی که به سایت شما پیوند می دهند یک عامل بزرگ در رتبه بندی دامنه شما است.
  • اگر می توانید برای پیوند دادن به سایت خود ، یک وب سایت با نمره عالی DA دامین اتوریتی  بدست آورید ، برنده می شوید!
  • اگرچه ممکن است وسوسه کردن هرچه بیشتر وب سایت ممکن باشد ، سعی کنید این کار را نکنید!
  • این بسیار مهم است که کلیه لینک دهنده های شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
  • در سایت های خوب با ترافیک خوب و نمره مناسب Domain Authority برجسته شوید.
  • در حالت ایده آل DA دامین اتوریتی  است که بالاتر از خود شما است.
  • سعی کنید یک یا چند پست را در روزنامه های آنلاین خارجی برجسته کنید.
  • بسیاری از آنها برای پذیرش پست های مهمان از وبلاگ نویسان با یک پست جالب آموزانه باز هستند و به راحتی در توییتر مشاهده می شوند.
  • اگر می توانید مکانی را به عنوان یک پوستر مهمان در یک مجله آنلاین ، وب سایت یا نشریاتی تأمین کنید ،
  • باید بتوانید برخی از بک لینک های با کیفیت بالا را بگیرید.
  • با این وجود مجدداً اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل هایی که برای آنها درخواست می کنید ، وب سایت باکیفیت و مرتباً به روز می کنند.

10. سطح بالایی از SEO

من یک مقاله کامل در مورد اهمیت عملکرد خوب SEO نوشتم!

  • فاکتورهای مهمی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد
  • بنابراین من اینفوگرافیک زیر را ایجاد کرده ام تا بتوانم بلوک های ساختمانی را برای شروع فعالیت شما ارائه دهم!
  • چرا آن را به پروفایل Pinterest خود وصل نمیکنید ؟
  • اگر آنچه را که در نمایه Pinterest من می بینید ، دوست دارید ، چرا این پست را در مورد چگونگی منفجر کردن نمایش های Pinterest خود بررسی نمی کنید؟
  • خب کاربران وسوسه میشوند که بدانند پست پینترست شما به چه محتوایی لینک میشود و پشت پرده این پست چیست ؟

16. ساختار وب سایت

  • برای اینکه خزندگان موتور جستجو بتوانند در وب سایت شما حرکت کنند ، باید اطمینان حاصل کنید که همه چیز به روشی معقول و ساده ساخته شده است.
  • همچنین باید حرکت خوانندگان خود را در وب سایت خود آسان کنید.
  • شما باید در واقع مسیری ساده برای بهبود دامین اتوریتی سایت خود جلو راه کاربران بگذارید
  • در واقع بهبود دامین اتوریتی سایت شما نتیجه فعالیت همین کاربران و ارزش دهی به لینک های سایت شماست
  • اطمینان از اینکه منوی اصلی قابل مشاهده است تا کاربران بتوانند به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل شوند ، یکی از راه های تمیز کردن و دسترسی به ساختار سایت شما است.
  • ایجاد نقشه سایت برای وب سایت شما همچنین می تواند کمک کند خزنده های موتور جستجو صفحات شما را نمایه سازند و در نتیجه SEO بهتری حاصل شود.
  • داشتن این نقشه سایت به آسانی در صورت دسترسی به خوانندگان خود در دسترس است ، تنها راه دیگری برای آسان تر کردن راه یافتن به سایت شما برای آنها است.
  • ساختار کلی وبسایت در واقع زمینه اصلی هدایت شما به سمت یک اتوریتی بالا است
  • دامین اتوریتینیازمند یک زمینه مناسب و در عین حال سازگار با سئو سایت بهینه است
  • همچنین می توانید ویجت پست های اخیر را به نوار کناری خود اضافه کنید
  • یا پست های اخیر یا مشهور خود را در جایی در صفحه اصلی خود اضافه کنید که به راحتی قابل مشاهده است.

17. محتوای هیولا

  • البته ، شما می توانید بدون داشتن محتوای قاتل شگفت انگیز برای شروع ، هیچ بک لینک به سایت خود نشان دهید.
  • محتوای “همیشه سبز” مانند این پست یا این پست محتوا است که برای همیشه دوام می آورد و همیشه مورد تقاضا خواهد بود.
  • مطالبی که در هر زمان از سال برای افراد مفید خواهد بود.
  • اکثر قطعات محتوا که به خوبی با SEO و تردد در وب سایت شما کار می کنند ، محتوای همیشه سبز هستند.
  • بهترین گزینه برای رشد طبیعی دامین اتوریتی سایت شما محتوای بهینه است
  • محتوا نویسی سایت یک دانش کاملا مجزا است
  • اگر مشاهده کردید که دامین اتوریتی و پیج اتوریتی یک سایت بالاست و در کلمات کلیدی اصلی سایت هیچ رشدی نداشته است تعجب نکنید
  • چرا که این رشد اتوریتی دامنه کاملا غیر طبیعی میباشد
  • شما برای دریافت کلیک و بازدید سایت باید پس از راه اندازی ووردپرس بلاگ هایی با محتوای عالی داشته باشید
  • ارسال مرتب مهارت نوشتن شما را افزایش می دهد ،
  • اشتراک های لیست ایمیل شما را افزایش می دهد و همچنین باعث افزایش رتبه / صفحه صفحه شما می شود.
  • این بدان معنی نیست که شما باید هر روز پست منتشر کنید .
  • ولی. فقط یک پست در هر هفته با مطالب عالی و با طول مناسب ، به احتمال زیاد می تواند بازدید کننده و به اشتراک گذاری منظم را برای شما به ارمغان آورد.

تعداد کلمات محتوای مناسب سایت

  • در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که ارسال ها با حدود 2500 کلمه (مانند این مورد) بهتر از کسانی هستند که کلمات کمتری دارند.
  • همچنین مدت طولانی افراد را در صفحه شما نگه می دارد.
  • این مقاله را از سایت های مختلف در مورد بهترین طول ارسال برای SEO میتوانید بررسی کنید.

داده های تصویر در اهمیت محتوا  و اعتبار لینک

  • از آنجا که ما انسان ها تمایل داریم که جزئی از تصاویر باشند ، می تواند برای حفظ خواننده برای تجزیه متن مفید باشد.
  • دیدگاه ها و راه های مختلفی را برای یادگیری ایجاد کنید.
  • چگونه می توانید انواع متنوعی را در اختیار خوانندگان خود قرار دهید؟
  • مقالات  مهم با موضوعات خاص
  •  تصاویر زیبا همراه با در نظر گرفتن تگ ALT
  •   اسلایدهای خاص
  • فیلم های مرتبط با موضوع سایت و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همراه با لینک
  •   پین های Pinterest  و خلاقیت در آنها  جهت افزایش ترافیک سایت ، بالارفتن ارزش لینک و در نهایت داشتن دامین اتوریتی بالا
  • اینفوگرافی و راهنماها (حدود 5000 کلمه به خوبی کار می کنند) نوشته شده است.
  • همه اینها روشهای خوبی برای ارائه مطالب به خوانندگان شما هستند.

تاثیر محتوا در دامین اتوریتی سایت

در حقیقت ، شما حتی می توانید راهنماها ، اینفوگرافیک ها ، لیست های چک و فیلم ها را به عنوان ارتقاء محتوا ارائه دهید!

پست هایی که نوعی اقتدار و سطح بالایی از دانش ، درک و تخصص را نشان می دهند ، شانس بیشتری برای کسب بک لینک های با کیفیت دارند. افراد می خواهند پیوندی را به صفحه شما درج كنند تا پست خود را آموزنده تر كند و به آنها اقتدار بیشتری ببخشد.

18. Quora و دیگر انجمن های پرسش و پاسخ

  • پاسخ دادن به سؤالات در تالارهای آنلاین پرسش و پاسخ به شما بستر می دهد
  • تا دانش تخصصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و نمایه وبلاگ یا شغل خود را مطرح کنید.
  • همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که پیوند را به یک پست خاص در وب سایت خود رها کنید.
  • اگر تصمیم دارید که در انجمن های پرسش و پاسخ شرکت کنید
  • مهم است که فقط یک جمله ننویسید ، پیوند خود را رها کنید و اجرا کنید!

آیا باید ارزش محتوا را جدی بگیرید؟

  • برای اینکه به عنوان فردی با اصالت و تخصص شناخته شوید ، باید حداقل چند پاراگراف بنویسید.
  • سپس می توانید لینک های خود را به چند قسمت مهم از نظر خود اضافه کنید.
  • اگر به درستی این کار را انجام دهید می توانید چند لینک خوب به یک پاسخ واحد بدهید.
  • به یاد داشته باشید که کل نکته فقط برای ترک بک لینک در هر مکان دیگری نیست.
  • نکته اینست که بک لینک های با کیفیت و ارزشمندی را که مردم واقعاً می خواهند از طریق آن کلیک کنند ، رها کنیم.

 

هرگز فراموش نکنید!
نکته مهم در همه اینها به دلیل “محبوبیت” گرفتن نمره بالاتر نیست.

اما اگر نمره DA بالاتر طبیعی داشته باشید این ساده تر است زیرا وب سایت شما در نتایج جستجو قابل توجه تر است.

فهرست کدهای وضعیت HTTP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *