برچسب ها در طراحی سایت

برچسب ها در طراحی سایت

یکی از مواردی که در بهینه سازی سئو به ما کمک میکند برچسب ها هستند . برچسب ها در طراحی سایت میتوانند یکی از مهمترین نکات طراحی سایت بوده و به تنهایی درصدی از سئو سایت ما را بهینه کنند و ما را به مراتب در نتایج گوگل بهتر نشان بدهند . انواع برچسب ها در طراحی سایت وجود دارند  و با توجه به اینکه ما با ووردپرس طراحی سایت خود را پیش میبریم میخواهیم در مورد 3 نوع برچسب مهم مطالبی را عنوان کنیم  . برچسب  هدر ، برچسب alt ، برچسب متای توضیحات  و برچسب html . با پارس کمره همراه باشید تا انواع برچسب ها در ووردپرس را با هم مرور کنیم

برچسب html
برچسب html

در زیر 4 نوع برچسب HTML وجود دارد

الف) برچسب ها

  • برچسب های عنوان مهمترین سیگنال برچسب HTML برای موتورهای جستجو هستند
  • زیرا این صفحه ، پست و هر محتوای / منبع وب دیگر را توصیف می کند.
  • آنها فاکتورهای سئو در صفحه ضروری هستند
  • زیرا به شما کمک می کنند تا محتوای شما در نتایج موتور جستجو ، آدرس مرورگر وب و شبکه های رسانه های اجتماعی مشخص شود.

روش استفاده از برچسب html

  • به تصاویر روبرو نگاه کنید
  • تصویر اول روش نادرست استفاد از برچسب html  را نشان میدهد
  • خب دلیل بر نادرست این برچسب ها و نحوه درج آنها جیست ؟
  • اگر توجه کنید بیشتر آنها کمتر از 4 کلمه هستند
  • بیشتر آنها عبارت برچسب را تکرار کرده اند و مفهوم خاص دیگری را نمیرسانند
  •  و کلیه برچسب ها در تصاویر اول را میتوان به راحتی با برچسب هدر ایجاد کرد

اما تصویر دوم

  • تفاوت خیلی واضح است
  • ما در واقع میخواهیم یک موضوع ، یک سوال ، یک روش  و……. که کاربران همیشه به دنبال آنها هستند را تگ کنیم
  • نیازی نیست شما هر آنچه به فکرتان میرسد را برچسب کنید .
  • چرا نباید بیش از حد برچسب html درج کنیم
  • این نه تنها برای html  بلکه در خصوص کلیه برچسب ها صدق میکند
  • گوگل برای هر برچسب html  یا برای هر دسته بندی شما یک صفحه را در نتایج گوگل در نطر میگیرد
  • با وجود برچسب های زیاد تنها به افزودن برگه های بی ارزش در نتایج گوگل پرداخته ایم .
  • خب چرای بی ارزش بودن با به شما خواهیم گفت

برچسب ها در طراحی سایت

چرا نباید از عبارت کوتاه با کلمات کلیدی اصلی در برچسب ها استفاده کرد ؟

شما همانطور که در آموزش محتوا نویسی سایت مطالعه کردید ، یا اصولی که در برگه تکنیک های سئو دنبال کردید ، این را دانستید که برای رقابت باید در هر بلاگ از محتوای طولانی بیشتر از 300 یا حتی بیشتر از 500 و در برخی رقابت ها باید محتوای شما به 1000 کلمه برسد  . خب ، همانطور که گفتیم برای هر برچسب ، گوگل یک برگه در نتایج به ما میدهد . خب چگونه میتوانید با یک برگه خالی  و بدون  محتوا و لینک های داخلی و لینک های خارجی  و تعداد برچسب هدر مناسب و نداشتن برچسب متا مدیریت شده رقابت کنید

خب تا اینجای کار مفید بود و دانستیم که دلیل اینکه نباید از برچسب ها در طراحی سایت زیاده روی کنیم چیست  . اما سوال اینجاست :

روش صحیح نوشتن تگ ها یا برچسب html  چیست ؟

من جند نکته برای شما آماده کرده ام تا ابتدا موضوعات مناسب برای برچسب ها را انتخاب کنیم : فرض کنید عنوان سایت ما فروش دستمال کاغذی است و در یک  بلاگ ما عبارت فروش دستمال کاغذی را کلمات کلیدی قرار داده ایم . حال میخواهیم پس از قرار دادن برچسب alt ، برچسب متا و برچسب هدر ، قبل از انتسار بلاگ  برای این بلاگ چند برچسب html  نیز درج کنیم . خب به برچسب های زیر توجه کنید :

  • بهترین فروشگاه دستمال کاغذی در تهران کدام است ؟
  • روش های نگهداری صحیح از دستمال کاغذی در انبار
  • چند مدل دستمال کاغذی سلولوزی وجود دارد ؟
  • روش های کسب درآمد از دستمال کاغذی
  • قیمت روز دستمال کاغذی در تهران به صورت عمده و خرده فروشی

برجسب ها را توجه کردید ؟ این نوع درج برچسب html  بهترین روس برای افزایش ترافیک سایت است . چرا که سولات و یا نکات وروشهایی را قرار داده ایم که هر کاربری به دنبال آن است . مثلا ما از روشهای کسب درآمد برچسب نوشتیم  . یا از قیمت روز .  اینها پر کاربردترین عبارات قالب جستجو میباشند .

خدمات پشتیبانی سایت با پارس کمره

برچسب متا

برچسب ها در طراحی سایت

ب) برچسب متای توضیحات

  • در این تکنیک در صفحه SEO ، اینها توضیحات مختصری است که به موتورهای جستجوگر و خوانندگان می گوید صفحه ، سایت یا محتوا چیست.
  • آنها CTR را بهبود می بخشند ، که در عوض باعث افزایش رتبه می شود.
  • متا در تکنیک های سئو نقش شناسایی موضوع در قالب یک عبارت کوتاه را دارد
  • در کنار برچسب html که در سایدبار هر نوشته قرار دارد و توضحات آن را دادیم ، برچسب متای توضیحات نیز نوعی برچسب است
  • با این تفاوت که در برگه مجزایی ایندکس نمیشود
  • در اینجا لیستی از 5 فاکتور SEO در صفحه وجود دارد که هنگام نوشتن برچسب عنوان و توضیحات متا باید به آنها توجه کنید:

نحوه درج برچسب متای توضیحات در تکنیک های سئو

استفاده از کلمات کلیدی:

  • کلمات کلیدی هدف را در برچسب های عنوان و توضیحات متا قرار دهید.
  • در صورت امکان اجازه دهید کلمه کلیدی ابتدا قبل از کلمات و عبارات دیگر بیاید.
  • در روند یادگیری تکنیک های سئو به ارزش کلمات کلیدی دست خواهید یافت

طول عبارت متا :

  • برچسب های عنوان باید 50 تا 60 نویسه شامل فاصله باشد
  • در حالی که برچسب متای توضیحات 135 تا 160 کاراکتر هستند.
  • بشتر از این تعداد کاراکتر علاوه بر چراغ قرمز یواست سئو موجب میشود که در نتایج گوگل بخش مهمی از متا را خزنده ها نبینند  و در سئو سایت ما تاثیر منفی داشته باشد

متا را از سایت دیگری کپی نکنید:

  • هر صفحه ، پست یا محتوا در وب باید عنوان و توضیحات متا بی نظیری داشته باشد.
  • برای جستجوی بهتر SEO از نوشتن توضیحات مشابه برای منابع وب خودداری کنید.
  • در برگه آموزش  محتوا نویسی سایت توضیحات بیشتری د مورد محتوای کپی داده ایم

از کلمات ارزشمند  برای فراخوانی استفاده کنید:

  • برای افزایش CTR ها برای برچسب های عنوان و توضیحات متا با صدای فعال بنویسید و CTA را اضافه کنید تا خوانندگان را به سمت ایجاد انگیزه ، مانند باز کردن مقاله خود ، برانگیزد.
  • از قطعه های غنی استفاده کنید:
  • اضافه کردن قطعه های غنی به توضیحات متا ، CTR را بهبود می بخشد.
  • برای پاسخگویی به این روش در صفحه SEO در وردپرس ، می توانید از افزونه Yoast SEO استفاده کنید
  • تا برچسب های عنوان و توضیحات متا را کنترل شده تر تنظیم کنیئ
  • اما فراموش نکنید در تکنیک های سئو ما تنها به چراغ قرمز و زرد  و سبز یواست  سئو متکی نیستیم
  • باید انتخاب متای توضیحات ، چگالی کلمات کلیدی و ….. را که در تکنیک های سئو نقش اساسی دارند را تجربی پیش ببریم
  •  و اینکه برچسب متای توضیحات را از نقاط مختلف محتوا گلچین کنید

طراحی سایت با ووردپرس

برچسب هدر

برچسب ها در طراحی سایت

ج) برچسب های هدر

در این تکنیک در صفحه SEO ، <H1> ، <H2> و <H3> در میان دیگران برچسب های عنوانی هستند که به ساختار محتوا در صفحات و پست های وب سایت کمک می کنند.

شما باید به اندازه کافی از این برچسب های هدر در وب سایت خود استفاده کنید تا رتبه های موتورهای جستجو را بالا ببرد.

به عنوان مثال ، در یک پست وبلاگ ، عنوان باید از تگ های <H1> برخوردار باشد ، زیرنویس های آن برچسب های <H2> است ، در حالی که زیرنویس های h2 دارای برچسب های <H3> هستند و روند آن ادامه دارد.

نحوه صحیح استفاده از برچسب هدر

  • برچس هدر یا هدر تگ ها نیز باید در چهارچوب قوانینی باشند که سایر برچسب ها پیروی میکنند   .
  • استفاده بیش از حد تگ هدر ها میتواند به سئو سایت شما آسیب جدی بزند .
  • هیچ گاه از کلمات کلیدی در یک متن بیش از یک بار برچسب هدر h1  قرار ندهید
  • سعی کنید برای کلمات کلیدی اصلی در همان بالای بند اول محتوای برگه h1 را استفاده کنید و در روند کار به مراتب برای درج این کلمات در هدر تگ های h2 ,h3 , h4 , h5 , h6 استفاده کنید
  • در تکنیک های سئو شما باید کلیه این برچسب ها را غنی کنید  .
  • نباید بیش از حد به درج یک تگ hml ، هدر ، متا و یا حتی تگ alt بپردازید
  • سو استفاده از این تگ هایی که بیشتر در دید گوگل است میتواند برای سایت شما عواقب خطرناکی داشته باشد

بهترین بک لینک ها با پارس کمره

برچسب alt

د) برچسب های Alt

از برچسب های Alt در تصاویر برای ارائه سه هدف اصلی در صفحه SEO استفاده می شود.

  • در مرحله اول ، آنها به عنوان توضیحات جایگزین برای تصویر برای افرادی که از نظر بینایی آسیب دیده ، عمل می کنند.
  • ثانیا ، آنها به کاربران کمک می کنند تا در صورت عدم بارگیری کامل تصویر ، تصویر را تشخیص دهند.
  • سرانجام ، آنها به موتورهای جستجو برای شناسایی تصاویر کمک می کنند که ایندکس کردن و خزیدن را افزایش می دهد.

نحوه قرار دادن برچسب alt در سایت

  • متن جایگزین در رسانه ووردپرس یه معنای برچسب alt میباشد
  • شما میتوانید برای هر صفحه سایت از 5 تصویر انتظار ایندکس شدن و تاثیر مثبت در سئو سایت را تجربه کنید ( عنوان 5 تصویر را به صورت تجربی قرار داده ایم . ممکن است بیشتر هم باشد  )
  • بستگی به تصاویر شما دارد
  • اگر در تصاویر خود خلاقیت به خرج دهید همراه با برچسب alt درج شده میتواند نتیجه بهتری در گوگل داشته باشد
  • بنرهای زیبا و خلاقانه درست کنید
  • تصاویر را در پینترست قرار دهید ( آموزش پینترست را دنبال کنید  ) تا تصاویر بهتر ایندکس شود
  • از لوگو و آرم های شرکتی خود در تصایر استفاده کنید

افزایش ترافیک سایت با پارس کمره

پارس کمره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *